my awesome frendz

June 6, 2011

time kasih nenek

assalamualaikum..
well..hola hola...
lame suda x update belog ku ini..
mishh u cgt2 lah mcuk2..
geli x?? geli x??
hahaha..
byase lah..
orang dah adew kerjaya kn..haha..
macam keje hebat jew aku ney..

korang tawu kan aku keje apew..
haaaa..
bek cakap tawu..
lau tak aku datang kacau mimpi korang..
sambil bawak garfu..
haaaa..
takot tak???
ehsan google..
ngeee...
aku nak citer...
bukan nak bangga..
nak kongsi untuk teladan same2..
bley kan...

aritu..
mase aku jage kedai...
adew sorang nenek ney...
dye tunggu cucu dye kat luar..
aku pown amek kan kerusi ntok bagi dye duduk.
cucu dye masuk kedai buku..


aku pown teman dye..
memandangkan tak adew customer..
kitorang borak macam2..
dye citer dye tinggal sorang2..
laki dye meninggal setaon lepas..
tapi dye kate syukur..
anak2 and cucu dye rajen datang jenguk...

banyak jugak kitorang borak..
dye citer sal anak2 dye..
cucu2 dye..
pasal arwah laki dye..
da sejam pastu...
cucu dye kuar jap..mintak duit nak bayar buku..
cute jugak cucu dye ney...hu3...

dah nak balik dye pesan
" cu... selalu lah buat bek dengan orang tua... x adew dyorang... kite x kemane..."
"nenek akan selalu doakan cu berjaya di dunia akhirat..."
"cu da tolong bagi nenek kerusi ntok duduk dan teman nenek, nenek ucap time kaseh sangat2"
"cu teruskan tolong orang2 tua yew.."
"semoge ALLAH melindungi cucu dari segala keburukan"

lebih kurang macam ney..cume nenek 2 lagi puteh..


mase nenek ney pesan...
aku rase macam nak nanges...
teringat kat arwah nenek aku...
da lame dye tinggal kan aku...
mungkin sebab nenek aku pergi mse aku kecik2..
aku jadi cepat sebak bile nenek 2 nasihat aku...

ini janji aku pade nenek 2..
insya'allah..selagi aku mampu..
aku akan terus tolong orang laen...

aku btau korang citer ney..
bukan ntuk menunjuk2.. sebab aku x suke berlagak2 ney...hahaha..
tapi aku nak kite same2 ingat pesan nenek 2..
dye tawu.. golongan orang macam dye...
memerlukan bantuan orang2 nude macam kite.. kite kan kuat..hehehe x gitu kawan2??
sebab 2 dye pesan..
dye tawu.. adew kawan2 dye yang tak bertuah macam dye..
adew yang kene buang family..
adew yang hidup sebatang kara..
so...tak salah kan kite tolong...
sebab secara fizikal nye.
kite lebih mampu...

ngee...
2 jew lah coretan aku..
aku akan ingat ari ni sampai bile2!!

sekian dari 
budak bajet baek...

7 comments:

Areyf Shahmin said...

ahahah acan nyer blog best laa :)

SweetLikeWhat said...

tetibe teringat arwah nenek baca entri nie.. :)

Himmymaru said...

wuu wuu... T_T
cedihnya...
betol2!
kita kena selalu tolong orang tua... (:

cheqwa said...

sediiih..cheqwa rindu nenek cheqwa jugak..huua :'(

zureen said...

rindu nenek :(

NURUL AINI NORAZMAN said...

aaaa,.teringat plak kat arwah nenek,.(T__T)

alif haris said...

nenek T.T
nenek sy da meninggal..

Recent Comments