my awesome frendz

May 9, 2012

menangis sampai buta..

assalamualaikum..hye sume.. sawadikap...hehe..

malas dah nak intro..aku terus lompat je lah ek.... tibe2 aku rase korang macam bosan bace blog aku..
sedihhhh......................................(down sendiri)

pernah tak korang rase korang da tak kuat??rase macam dalam dunia ni, korang rase
 korang lah cukup malang sekali... 
aku pernah rase.. selalu jugak..lagi2 mase aku zaman sekolah..
yelah..budak2 kan..perangai pun tak matang.. sekarang ni pun aku tak matang gak..haha..

pernah orang tanye aku... 
"acan, macam mane kau boleh jadi kuat macam ni"
orang tu tawu ape yang aku alami... well, basically ak citer kat die hampir sume kisah aku..
ngeh3..macam buat biografi lak..

my answer is....................................
" i learn to be strong.. not born with it"

reason aku cakap macam ni sebab... dulu aku pun tak kuat..
aku kuat menangis.. selalu rase tak de orang yang lebih malang dari aku...
tapi mase beredar..  banyak bende pahit aku lalui.. 
aku tawu korang pun mesti pernah rase keperitan hidup ni kan.. 
mase dulu aku selalu rase aku paling teruk..
sampai aku dah tak de keyakinan dengan diri sendiri...
even sampai sekarang pun.. aku tak yakin..tapi aku cube tangani perasaan aku ni..

dulu mase sekolah.. korang tawu kan liza hanim..
lagu dia tajuk " Merawat Luka yang Terpendam"...
mase tu aku sangat suka lagu ni...
aku jadi kan lagu ni as one of my inspiration...
lirik yang menyentuh hati aku...
dari lagu tu...aku belajar untuk jadi kuat...
until now... even aku kusut.. aku tetap nak jadi kuat...
biar aku menangis sendirian.. asalkan aku tawu aku mampu hadapi dugaan...

semoge ketabahan dan kekuatan itu akan selalu menjadi semangat aku...






1 comment:

Syakilla kebebeh said...

kuatkan semangat awak..:)

Recent Comments